تاکید روسیه بر برخورد مسئولانه دولت افغانستان با گروه تروریستی داعش

به گزارش سیلور 7، وزیر خارجه روسیه با ابراز نگرانی از فعالیت گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان، رفتار بعضی مقامات دولت کابل در این باره را غیرمسئولانه خواند.

تاکید روسیه بر برخورد مسئولانه دولت افغانستان با گروه تروریستی داعش

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که گروه تروریستی داعش بطور فعالانه در حال متمرکز کردن نیروهایش در شمال افغانستان است.

وی اضافه کرد که این گروه تروریستی از فرایند طولانی مذاکرات صلح به نفع خود استفاده می نماید و در حال تصرف قلمرو بیشتر به ویژه در شمال افغانستان و در مرزهای کشورهای متحد با روسیه است.

لاورف ادامه داد: این در بحبوحه رفتار غیرمسئولانه بعضی از مقامات کابل و خروج شتاب زده ناتو از افغانستان است که نمی توانند حتی درباره دستاورد حداقلی بعضی از اهداف شان در افغانستان گزارش بدهند.

به گزارش تاس، وزیر خارجه روسیه بعلاوه اظهار داشت که مسکو رایزنی هایی را با کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی با هدف تضمین امنیت در آسیای مرکزی دارد.

وی توضیح داد: ما در پی ترغیب محافل سیاسی درباره ضرورت توقف طولانی شدن فرایند مذاکرات هستیم و اینکه توافق ها درباره یک دولت انتقالی باید حاصل گردد. ما چنین اقداماتی را در چارچوب ترویکای پیشرفته با حضور روسیه، چین، آمریکا و پاکستان انجام می دهیم.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم چندی قبل بیان کرد که یاری های آمریکا به گروه های تروریستی در افغانستان هنوز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: اطلاعاتی درباره یاری های آمریکا به گروه های تروریستی از جمله داعش در افغانستان در دسترس قرار گرفته است.

زاخارووا اظهارداشت که این گزارش ها بعلاوه از افزایش حضور اطلاعاتی آمریکا در پشت پرده خروج نظامی از افغانستان حکایت دارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1789

به "تاکید روسیه بر برخورد مسئولانه دولت افغانستان با گروه تروریستی داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید روسیه بر برخورد مسئولانه دولت افغانستان با گروه تروریستی داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید