خبرنگاران تاثیرات مالی کرونا در بخش های مختلف باید با دقت مدنظر باشد

به گزارش سیلور 7، اراک - خبرنگاران - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تاثیرات مالی کرونا در بخش های مختلف باید با دقت مدنظر باشد و شمول خدمات و حمایت ها در این زمینه افزایش یابد.

خبرنگاران تاثیرات مالی کرونا در بخش های مختلف باید با دقت مدنظر باشد

سید مهدی مقدسی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در اراک ،اضافه نمود: حمایت مسئولان از آسیب دیدگان به لحاظ ویروس کرونا مطالبه بحق مردم است.

وی بیان نمود: شمار ثبت نام کنندگان بیمه بیکاری در استان مرکزی در نخستین ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل 13 برابر شده و از 600 نفر به هشت هزار و 800 نفر افزایش داشته که این بیانگر تاثیر کووید 19 بر بیکاری افراد است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا به امروز تهمیدات خوبی برای یاری به آسیب دیدگان از بیماری اندیشیده شده اما این مهم باید بیشتر گردد و توجه به تسریع در طرح های مختلف نیز امری لازم است.

مقدسی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وزات خانه های مهم در راستای حمایت از آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا است.

وی مطرح نمود: بودجه امسال کشور 571 هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت های دولتی یک هزار و 450 میلیارد تومان دیده شده اما بدون احتساب مسائل مالی کرونا، به طور قطع حداقل 120 تا 180 هزار میلیارد تومان از این بودجه در امسال محقق نمی گردد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: قیمت نفت در بودجه با هر بشکه 55 دلار بسته شده در حالیکه هر بشکه نفت اکنون زیر 20 دلار به فروش می رسد و مسائلی نیز در تحقق بخش زیادی از مالیات ها وجود دارد.

مقدسی توضیح داد: ارزش دارایی های دولت بیش از یک میلیون هزار میلیارد تومان است و امسال برای کسری بودجه اجازه داده شده تا از این محل 174 هزار میلیارد تومان تامین گردد و اگر به خوبی مدیرت صورت گیرد می توان کسری بودجه ناشی از کاهش قیمت نفت و مسائل کرونا را حل کرد.

وی مطرح نمود: بحث فروش دارایی های دولت از هفته گذشته به وسیله بورس شروع شده و در این راستا نظارت های ویژه ای اعمال شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعاون ظرفیتی ارزشمند در کشور است که به صندلی واقعی خود نرسیده و نباید از این بخش که با آموزه های دینی نیز منطبق است، غفلت گردد.

مقدسی توضیح داد: حدود چهار سال گذشته مجمع نمایندگان استان مرکزی کوشش های گسترده ای برای حل مسائل صنایع و واحدهای تولیدی این استان داشت و انتظار می رود این راه ادامه دار باشد و کوشش های گذشته نادیده گرفته نگردد.

وی گفت: تصمیم دولت برای واگذاری هپکو به ایمیدور کاری ارزشمندی است که پس از آن با تمهیدات در نظر گرفته شده باید به هلدینگ های معدنی واگذار گردد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته کارگر اضافه نمود: بحث های مختلف کارگری همیشه در مجلس شورای اسلامی دنبال شده و موضوع قراردادهای موقت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با جدیت در دست آنالیز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان پارسال با وجود همه مسائل و تحریم ها، سال آرامی را پشت سر گذاشت و پیروز شد بیش از 15 هزار فرصت شغلی شناسنامه دار ایجاد کند.

محمدتقی آبایی هزاوه اضافه نمود: نرخ بیکاری این استان در سال 98 به هشت و یک دهم درصد رسید که نسبت به سال 97 کاهش سه دهم درصدی داشت.

وی بیان نمود: شمار شرکت های دارای حقوق معوق در استان مرکزی پارسال نسبت به مدت مشابع قبل آن، بیش از 45 درصد کاهش داشت و جمعیت کارگری دارای حقوق معوق نیز از پنج هزار و 117 نفر به یک هزار و 387 نفر کاهش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: پارسال از مجموعه 289 و نیم میلیارد تومان بودجه تخصیصی تسهیلات روستایی این استان، 275 میلیارد ریال جذب شد و در این راستا چهار هزار و 300 فرصت شغلی نیز ایجاد شد.

آبایی هزاوه مطرح نمود: روابط عمومی و حراست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی پارسال عنوان برتر را در دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور به دست آوردند.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1007

به "خبرنگاران تاثیرات مالی کرونا در بخش های مختلف باید با دقت مدنظر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاثیرات مالی کرونا در بخش های مختلف باید با دقت مدنظر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید