شاه اردن با استعفای نخست وزیر این کشور موافقت کرد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران : شاه اردن از الرزاز خواست تا زمان انتخاب نخست وزیر جدید و تشکیل کابینه جدید با عنوان دولت پیشبرد امور به کار خود ادامه دهد.

شاه اردن با استعفای نخست وزیر این کشور موافقت کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، موافقت با درخواست استعفای نخست وزیر اردن، 6 روز پس از آن صورت می گیرد که عبدالله دوم با صدور فرمانی، مجلس را منحل اعلام نمود.

بند دوم اصل 74 قانون اساسی، دولت را ملزم می نماید ظرف یک هفته از تاریخ انحلال استعفا دهد و دیگر نخست وزیر نمی تواند مامور تشکیل کابینه بعدی گردد.

کمیسیون مستقل انتخابات اردن تاریخ 10 نوامبر (20 آبان) را برای انتخابات عمومی معین نموده بود مشروط بر اینکه دوره نامزدی برای انتخابات مجلسی آینده از 6 اکتبر (15 مهر) شروع گردد.

طبق قانون اساسی اردن، انتخابات عمومی هر 4 سال یکبار در این کشور برگزار می گردد.

عمر الرزاز نخست وزیر اردن هم هفته گذشته اعلام نمود که ادامه کار کابینه به دست شاه این کشور است.

الرزاز با بیان اینکه ما تا آخرین لحظه به کار خود ادامه خواهیم داد، درباره آخرین تحولات مربوط به بیماری کرونا نیز گفت که کابینه همه کوشش خود را می نماید تا منع آمدوشد کامل تصویب نگردد بلکه تنها یک سری اقدامات مقطعی برای بعضی از بخش ها جهت جلوگیری از شلوغی و تجمعات اتخاذ گردد.

الرزاز 24 مردادماه 97 و یک هفته پس از برکناری دولت هانی الملقی و در پی اعتراض های سراسری به طرح های اصلاحات مالی دولت توسط شاه این کشور مأمور تشکیل کابینه شده بود.

ناآرامی ها در آن موقع در اردن که یک هفته به طول انجامید پس از آن شروع شد که دولت قیمت سوخت را بالا برد و اعلام نمود قانون جدید مالیات بر درآمد را اجرا خواهد نمود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1280

به "شاه اردن با استعفای نخست وزیر این کشور موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاه اردن با استعفای نخست وزیر این کشور موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید