نشستن طولانی شما را می کشد

به گزارش سیلور 7، افرادی که بیش از 13 ساعت در روز می نشینند، 200 درصد بیش از کسانی که 11 ساعت نشسته اند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

نشستن طولانی شما را می کشد

صدها میلیون نفر در دنیا روزانه به محل کار خود می فرایند، پشت میز می نشینند و عصرها نیز در خانه روی مبل استراحت می نمایند و تلویزیون دیدن می نمایند. خیلی از آنها به این موضوع فکر نمی نمایند که چند ساعت نشسته اند و این شرایط تا چه مقدار برای سلامتی آن ها ضرر دارد.

به گفته یکی از استادان پزشکی دانشگاه هاروارد، بعضی از همکاران او نشستن را سیگار کشیدن نو نامیده اند. نشستن طولانی خطر مرگ را افزایش می دهد و زمینه ساز شماری از بیماری ها از جمله آلزایمر، دیابت نوع دوم، افسردگی، استرس و لخته خون در عروق پا است.

یافته های نشریه ورزش و سلامت در آمریکا نشان می دهد بزرگسالان به طور میانه 9 ساعت از زمان بیداری خود نشسته اند.

بر اساس داده های یک تحقیق دانشگاهی که در سال 2016 منتشر شد، تقریبا نیمی از زندگی یک فرد معمولی، در شرایط کم تحریکی سپری می گردد.

مطالعه دیگری که در سال 2017، بر روی هشت هزار داوطلب، انجام شد نشان می دهد ارتباط معناداری میان نشستن طولانی مدت با خطر مرگ زودهنگام وجود دارد.

بر پایه یافته های این تحقیق، شرکت نمایندگانی که بیش از 13 ساعت در روز می نشستند، 200 درصد بیش از کسانی که 11 ساعت در شرایط نشسته اند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

علاوه بر مجموع ساعت های که فرد در شرایط نشسته واقع شده است، فواصل زمانی خارج شدن از حالت نشسته نیز اهمیت دارد. برای مثال آنهایی که مدت هر بار نشستن را به نیم ساعت محدود می نمایند کمتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

بر اساس یافته های مطالعات اجرا شده، افرادی که به طور معمول، بیش از 90 دقیقه یک سره می نشینند، دو برابر کسانی که مدت نشستن خود را به 90 دقیقه محدود نموده اند، دچار مرگ زود هنگام یا مرگ بدون دلیل تعیین می شوند.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2173

به "نشستن طولانی شما را می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشستن طولانی شما را می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید