وزیر کشور در مرز حلبچه

به گزارش سیلور 7، وزیر کشور در بازدید از مرز بین المللی حلبچه گفت میزان بازگشت زائران اربعین در حال حاضر از میزان سفر زائران به کربلا پیشی گرفته است.

وزیر کشور در مرز حلبچه

به گزارش ایرنا وزیر کشور که وزیر راه و شهرسازی وی را همراهی می کرد صبح امروز، پنجشنبه 25 مهر، با حضور در نقطه صفر مرزی در شلمچه روند انتقال زائران اربعین از شلمچه به شهرهای نجف و کربلا را آنالیز کرد و در جریان روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در این گذرگاه مرزی قرار گفت.

رحمانی فضلی در بازدید از موکب های مستقر در مرز شلمچه و نحوه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی دیدن کرد.

همچنین به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با کوشش هایی که همه دستگاه های اجرایی به ویژه استانداران در استان های مرزی انجام داده اند، به شرایط بسیار مطلوبی در تردد زائران اربعین رسیده ایم.

وی با بیان اینکه در سه روز گذشته تا کنون میزان ورودی زائران به کشور بیشتر از خروج آن ها شده است، اضافه کرد: از زائرانی که سفر خود را مدیریت و به توصیه های ستاد توجه کردند، به صورت ویژه تشکر می کنم.

وزیر کشور توضیح داد: امیدواریم بتوانیم با تدابیری که اندیشیده شده است، روزهای باقی مانده را نیز سپری و به زائران خدمت رسانی کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به بازدید خود از مرز شلمچه، بیان نمود: پس از این بازدید به مرز مهران خواهم رفت و از روند تردد زائران بازدید می کنم.

وی ادامه داد: هماهنگی و همدلی که میان همه نیروهای درگیر در بحث اربعین وجود دارد، یک الگوی بسیار مناسب برای کار کردن در کشور است.

وزیر کشور در مورد آخرین آمار تردد زائران از مرزهای کشور، بیان نمود: شب گذشته، (24 مهر) مجموعا از مرزهای کشور بیش از 280 هزار نفر به داخل کشور بازگشتند و حدود 60 هزار نفر نیز از مرزهای کشور خارج شدند.

وی با بیان اینکه به زائرانی که با خودروی شخصی به مرزها آمده اند توصیه می کنم تا بلافاصله و پس از بازگشت از کربلا به تردد با خودروی شخصی نپردازند، گفت: این زائران در مکان هایی که در نظر گرفته شده است، اندکی استراحت داشته باشند تا با امنیت و سلامت کامل به شهر خود بازگردند.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون و 177 هزار تردد در مرز شلمچه ثبت شده است.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در 15 کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 544

به "وزیر کشور در مرز حلبچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور در مرز حلبچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید