گلابی، میوه شادابی

به گزارش سیلور 7، گلابی میوه ای است که به آسانی در بدن هضم و جذب می گردد.گلابی دارای دانه های بسیار ریز(به خصوص در نزدیکی هسته) است که دارای پوسته ای از جنس سلولز بوده و در دستگاه گوارش هضم نمی شوند. از این رو با عبور از

گلابی، میوه شادابی

گلابی، میوه شادابی

نویسنده:رقیه السادات موسوی

این میوه حاوی ویتامین های E و C، کلسیم، آهن، منیزیم و روی است. چون گلابی میوه ای آبدار و حاوی ویتامین C می باشد، در زیبایی پوست بسیار موثر است.

خواص درمانی گلابی:

گلابی میوه ای است که به آسانی در بدن هضم و جذب می گردد.

گلابی دارای دانه های بسیار ریز(به خصوص در نزدیکی هسته) است که دارای پوسته ای از جنس سلولز بوده و در دستگاه گوارش هضم نمی شوند. از این رو با عبور از دستگاه گوارش، معده و روده را پاک و مواد زائد به جامانده شکم را دفع می نماید.

پوست گلابی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد، از نظر ویتامین ها غنی تر است. به علاوه قسمت عمده فیبر گلابی در پوست آن است، بنابراین نباید هنگام خوردن، پوست آن را جدا کرد.

کسانی که به فشار خون مبتلا هستند، اگر به طور مرتب گلابی بخورند خون آنها تصفیه خواهد شد.

گلابی برای غدد داخلی بدن بسیار مفید است. تانن و پتاسیم آن، اسیداوریک را به هر میزان که باشد حل میکند، به همین جهت افراد مبتلا به نقرس، آرتروز و روماتیسم می توانند از آن بهره زیادی ببرند.

ماده مهم دیگر در گلابی، عنصر بور است که با افزایش جذب کلسیم، از بروز پوکی استخوان (به خصوص در زنان یائسه) جلوگیری می نماید.

مواد موجود در گلابی برای تقویت بدن پس از بیماری هایی که نیرو و توان انسان را تحلیل می برند، بسیار مفید است، شاید به همین علت باشد که برای بیماران، کمپوت گلابی می بریم. در دوران نقاهت بیماری هایی چون سل، کم خونی و ضعف شدید، خوردن مخلوط آب گلابی و به بسیار مفید است.

گلابی یکی از میوه های ضد عفونی نماینده یا ضد مسمومیت است و این خاصیت به علت ادرار آوری و ملین بودن آن است. افرادی که یبوست دارند، سعی نمایند پس از خوردن 2-1 عدد گلابی یک لیوان آب ولرم مصرف نمایند تا خاصیت ملین بودن آن تقویت گردد.

گلابی موجب شادابی و طراوت بدن و پوست می گردد.

گلابی ترشح بزاق دهان را افزایش می دهد، در نتیجه باعث تسهیل عمل هضم در دستگاه گوارش می گردد.

فیبر موجود در گلابی لینین است که غیر قابل حل بوده و برای کاهش کلسترول خون بسیار مفید می باشد.

توصیه:

هضم پوست گلابی کمی مشکل است. از این رو کسانی که معده ضعیفی دارند، بهتراست آن را با پوست نخورند و آن را به صورت کمپوت مصرف نمایند.

بهتر است گلابی کاملا رسیده مصرف گردد تا خواص آن بیشتر و هضم آن راحت تر باشد.

بهتر است پس از خوردن گلابی آب سرد نوشیده نگردد، زیرا در افراد حساس ایجاد نفخ می نماید.

منبع:نشریه دنیای تغذیه - ش100

منبع: راسخون
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1851

به "گلابی، میوه شادابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلابی، میوه شادابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید